wtorek, 7 września 2021

Biblioteka dzielnicy Kőbánya

 

Drugi dzień mojego job shadowingu w Budapeszcie odbyłam w jednej z 48 filii Metropolitan Library of Budapest. Do biblioteki w dzielnicy Kőbánya pojechałam autobusem w towarzystwie poznanych wczoraj Krisztiny i Emese. Kőbánya jest jedną z większych dzielnic po peszteńskiej stronie Budapesztu. Jest to część industrialna, gęsto zabudowana i słynie z dużego planetarium. Do planetarium nawiązuje wyglądem Centrum Kulturalne w Kőbánya, w którym siedzibę ma filia Centralnej Biblioteki w Budapeszcie. 




W placówce powitał mnie jej kierownik, Attila Kiss. Opowiedział mi historię biblioteki i przedstawił aktualne działania. Zainteresował mnie zwłaszcza fakt, że biblioteka była otwarta w czasie pandemii, a zamknięte dla czytelników było tylko jedno pomieszczenie. Uczynni pracownicy kőbanyańskiej biblioteki pozwolili mi na samodzielne wypożyczenie książek i razem porównywaliśmy różnice między naszymi systemami. Kilka ciekawostek z pewnością przedstawię naszym bibliotekarzom:) 




Ważną częścią wizyty było spotkanie z Ildikó Sóron, dyrektorką Trzeciego Regionu Centralnej Biblioteki w Budapeszcie i certyfikowaną biblioterapeutką. Spotkanie z dyrektor Ildikó było niezwykle interesujące i pełne wartościowych informacji na temat przeprowadzania sesji biblioterapeutycznych w bibliotece. Dowiedziałam się jak wyglądają przykładowe spotkania, jak je zorganizować i jakie warunki należy spełnić by je przeprowadzić. Gdybym miała jeszcze dodatkowe ręce do notowania! Pani dyrektor okazała się prawdziwą skarbnicą wiedzy, jak również bardzo ciepłą i chętną do udzielania odpowiedzi osobą. 



Na koniec podziękowałam wszystkim za tak interesujące spotkania i pożegnałam miłą załogę Biblioteki Kőbánya. Po powrocie do Centrum pożegnałam też Krisztinę oraz Emese, z którymi spotkam się jutro. Dzień zakończyłam spacerem po Budzie, co sugerowali mi wszyscy nowopoznani bibliotekarze. Widoki były warte zmęczenia po całym dniu pracy i chodzenia :) 




Ostatni post na blogu - zapraszamy na Instagram!

Drodzy Obserwatorzy i Sympatycy bloga "Tak, możemy...w bibliotece", informujemy, iż z dn. 07.07.2023 r. kończymy publikację relacj...